Nöjda patienter är den bästa responsen
Vi samlar in respons från alla våra patienter via textmeddelande samt via MyHealth (omavointi.fi) -tjänsten. MyHealth-tjänsten fungerar även som uppföljning av resultatet av vården. Vi följer vårdens kvalitet och effekt genom olika kvalitetsregister. Patienten fyller själv i information om sitt hälsotillstånd och sin funktionsförmåga både före och efter vården. Efter vården följs hälsotillståndet upp i åtminstone ett år. Du kan även ge feedback via Varhas feedbackundersökning.
De senaste åren har medeltalet från responsen varit ungefär 4.8 (fem är bästa möjliga). Vi är mycket nöjda över att patienterna har uppskattat sin vård.
En av vårdens hörnstenar är den hälsoeffekt som patienten upplevt som resultat av vården. För att kunna visa effekten av vården är det viktigt att patienterna själva rapporterar sitt hälsotillstånd i MyHealth-tjänsten.
Alla våra patienter, förutom akuta olycksfall, får sin första MyHealth-enkät redan före det första besöket. Samma enkät fylls i igen tre månader och ett år efteråt för att vi ska kunna följa med hur bra vården lyckats.
Du kan även ge feedback via e-post [email protected].